Gyakran tapasztaljuk, hogy a melegvíz-szolgáltatással kapcsolatban, különösen ha ennek minőségét a fogyasztók bármely okból kifogásolják, még mindig előfordulnak félreértések, illetve tévhitek. Így a következőkben megpróbáljuk ezeket röviden összefoglalni.
A távhőszolgáltatónak az a feladata, hogy a hőközpontba érkező vezetékes ivóvizet hőcserélőn keresztül áramolva felmelegítse, és a hőközpontba telepített cirkulációs szivattyúval keringtesse a felhasználói meleg-vízhálózatban, a lakóközösség által igényelt hőfokon (a hőközponti tárolótartály induló hőfoka általában: 42-50 °C).
A távhőszolgáltatói tulajdon az épületekben található hőközpont falával véget ér. Kivételt csak a több épületet ellátó, földalatti melegvíz-vezetékek képeznek, amelyek a hőközpontokon kívül vannak ugyan, mégis a távhőszolgáltató tulajdonába tartoznak.
Az épületekben lévő használati-melegvíz- és cirkulációs vezetékhálózat és ezek szerelvényei a fogyasztó tulajdonában vannak, így azok működőképességének fenntartása, karbantartása, javítása, felújítása a felhasználó (lakóközösség) feladata.
Sokszor kapunk olyan bejelentéseket, hogy a minőség, a nyomás vagy a hőmérséklet tekintetében nem megfelelő a melegvíz-szolgáltatás. Ilyen esetekben – ha a hiba a hőközponton belül található – a távhőszolgáltató szakemberei a legrövidebb időn belül igyekeznek a hibát elhárítani.
Azonban sokszor tapasztaljuk, hogy a hibajelenségeket a felhasználó tulajdonában lévő elöregedett, vízköves melegvíz vezetékhálózat, azok szerelvényei, vagy a nem szakszerűen bekötött berendezések okozzák. Ilyen esetekben a hiba feltárása és javítása a felhasználó lakóközösség feladata, hiszen ezek a berendezések a lakók közös tulajdonát képezik. Amennyiben a lakóközösség az ilyen jellegű hibaelhárításokra Cégünk Lakáskarbantartó csoportjával szerződést kötött, akkor a karbantartó csoport szakemberei végzik el az ilyen jellegű hibafeltárásokat és javításokat.
Felhívjuk azonban arra is a figyelmüket, hogy jogszabályi előírás alapján a fogyasztó csak a távhőszolgáltató előzetes hozzájárulásával létesíthet új felhasználói berendezést, helyezhet át, alakíthat át és szüntethet meg meglévő felhasználói berendezést. Ebbe a körbe beletartoznak a használati-melegvíz ellátó felhasználói berendezések is.
Kérjük, hogy az ilyen jellegű munkákat a megkezdés előtt 3 munkanappal jelentsék be ügyfélszolgálatunkon, kivéve, ha Cégünk Lakáskarbantartó csoportja végzi ezeket a munkálatokat.
Kérjük tisztelt Fogyasztóinkat, hogy amennyiben a melegvíz szolgáltatással kapcsolatban hibát tapasztalnak, úgy azt az alábbi elérhetőségeken jelezzék felénk:
Lakáskarbantartó csoport, gyors hibaelhárítás (Tiszaújváros területén):
- 6.00-14.00: (70) 333-74-84
- 14.00 után: (70) 333-74-87
Távfűtés diszpécserszolgálat (0-24):
- (49) 341-627 (üzenetrögzítős telefon)
TiszaSzolg 2004 Kft.